Restauration
Roadmap
Onze werkwijze
1. Intake
Samen kijken we naar je wensen en koppelen dat aan de mogelijkheden. Een bus verhogen, verlengen (aan de achterzijde) en natuurlijk een verkoopklep, het kan allemaal. Uiteraard wordt er rekening gehouden met je budget. Wanneer je kiest voor een totale restauratie na de aankoop van je bus, houd dan rekening met een minimale doorlooptijd van 6 maanden.
2. Offerte
Een offerte op maat, helder en met alle stappen en kosten op een rij. Uiteraard kies je zelf welke onderdelen van de restauratie wij zullen uitvoeren. Na de aankoop van de bus, gaan we voor je aan de slag en starten we met de restauratie. De facturatie gebeurt tijdens het uitvoeren van de restauratie. Vaak zal je 4 tot 6 deelfacturen ontvangen.
3. RDW (Invoer)
Na aankoop van uw bus, wordt er meteen een afspraak ingepland bij de RDW om de HY te laten schouwen en in te voeren. Het voertuig wordt dan voorzien van een Nederlands kenteken en op naam gezet. Zodoende kan de restauratie van uw HY droom correct gestart worden.
4. Demontage
De HY wordt vervolgens helemaal gedemonteerd in onze werkplaats. Het koets/plaatwerk gaat naar de straler, de motor naar de revisie. Kleine onderdelen zoals boutjes en moeren gaan naar de verzinkerij. Verder wordt gekeken wat nog bruikbaar is voor revisie. Alles in overleg met de klant.
5. Stralen
Na de demontage wordt de bus helemaal kaal gemaakt en gestraald. Alle oude verf en alle roest wordt verwijderd. Nu is ook duidelijk te zien op welke plaatsen er gelast moet worden. Zo worden alle aandachtpunten in beeld gebracht.
6. Laswerk
Goed laswerk is de basis van een lange gelukkige toekomst voor je bus, een professionele lasser maakt je bus strak. Het is de basis van al het werk dat in het restauratie proces wordt uitgevoerd. Alle plekjes worden aangepakt. Als je hebt aangegeven een verhoging of verlenging te willen zal dat nu plaatsvinden. En de verkoopklep met gasveren wordt hier ook ingebouwd.
7. Spuitwerk
Spannend! Je bus gaat nu de kleur van de keuze krijgen. De kwaliteit van het spuitwerk is erg bepalend voor het eindresultaat. Dus ook dit wordt zeer professioneel uitgevoerd. Alle delen van je bus worden met aandacht geschuurd met de juiste korregrootte. Zelfs de kleinste naadjes worden afgekit. Als extra mogelijkheid kan je kiezen om de bodem een wax behandeling te laten geven, een extra bescherming voor je bus, geen overbodige luxe in ons vochtige kikkerlandje!
8. Techniek
De motor… niet het meest zichtbare van je bus. Maar wel een heel belangrijk onderdeel daarvan. Een complete revisie van een motor is in onze visie echt een must. Ook een remmenrevisie is zeer aan te raden, het is specialistisch werk en wordt met veel zorg uitgevoerd.
9. Afbouw carosserie
De opbouwfase, in deze fase komt alles samen. De motor wordt ingebouwd en alle gespoten delen worden gemonteerd. Alle (deur)rubbers worden vernieuwd een geplaatst. Ook de verlichting en al het hang- en sluitwerk wordt in orde gemaakt. En voor de finishing touch: de gepolijste onderdelen, deze geven je bus een hele mooie en luxe uitstraling voor je bus.
10. Testrit
Het is zover…. de restauratie is afgerond. Voordat we de bus aan je opleveren controleren we alles en daar hoort ook zeker een testritje bij. Voor ons een speciaal moment. Na maanden hard werken kunnen we eindelijk het eindresultaat laten zien!
11. Oplevering & nazorg
Wauw, daar is ‘ie…. je bus, bijna onherkenbaar na de restauratie, precies in de (bedrijfs)kleuren zoals je dat voor ogen had. Nadat we je de bus hebben geleverd (binnen Nederland wordt je bus gratis geleverd) kan je gaan genieten van je aankoop! Let wel op dat de motor de eerste 1000km rustig moet worden ingereden. Op nieuw geleverde onderdelen zit een jaar garantie. En, ook na je aankoop blijven we voor je klaar staan, met advies en voor vragen!